onsdag 15. juni 2011

Det nærmer seg..

Nærmer seg sommerferie.
Og to strake måneder med ferie.
Det er vel nå det er godt å være lærer?

Jeg HAR verdens beste yrke. Ikke pga lange ferier, korte dager, små klasser eller fænsy almanakker fra utdanningsforbundet. Men pga disse små folkene, som daglig fyller meg med så enormt masse stolthet og glede.  Små solstråler som er takknemlig fordi en lærte dem å skrive E`en riktige vei. Fordi en hjalp dem å finne den våte votten i elva og fordi en prata strengt til 6.klassingen som dytta i friminuttet og aldri gjorde det igjen. Eller pga det uttrykket en aldri glemmer når poden endelig har knekt lesekoden.

Takknemligheten er enorm blant disse små folkene.
Blomster, diplomer, kort med de fineste ord og flunke nye kaffekopper.

 Vakre ord.
Sanne ord.
 En intern en :)
Blant meg og en 10.klassing.
Denne skal jeg ta vare på for alltid.

 Endelig min helt egen kaffekopp :)


Ja, det ble tårer på sommeravslutninga i år igjen. Men nok engang blir en minnet på hvilken herlig jobb en har, og nok engang gleder en seg til å starte på`an igjen til høsten. 
Det er godt med 8 uker ferie. Ja, det er det. MEN, jeg hadde gleda meg -selv med 5.

 

1 kommentar:

♥Gry sa...

Helt enig - verdens beste jobb!

Utrolig mye flott du lager - me like!

Limklem fra kongleland

 

blogger templates | Make Money Online